To kolejny, po m.in. „Lieder ohne Worte”, album pierwszego oboisty Filharmoników Berlińskich przygotowany we współpracy z aranżerem Andreasem N. Tarkmannem. Wybierając aranżacje, Mayer i Tarkmann nawiązali po raz kolejny do barokowych tradycji, w których kompozytorzy nie stronili od aranżowania dzieł własnych, a nawet od dokonywania cudownych przemian dzieł cudzych we własne.

* * *

Powrót do muzyki Jana Sebastiana Bacha jest dla Albrechta Mayera również powrotem do muzycznych korzeni. I do fascynacji pokrewieństwem między obojem a ludzkim głosem. Inaczej jednak niż w wypadku Hilary Hahn i jej płyty „Bach. Violin & Voice”, mamy tu do czynienia z czymś więcej niż tylko muzycznym marzeniem zrealizowanym po latach. Albrecht Mayer wyznaje bowiem, że wykonywanie kompozycji Bacha jest niego również formą kontemplacji. I to dlatego płytę otwiera i zamyka chorał „Was Gott tut, das ist wohlgetan” (z BWV 75 i 12). Będący za pierwszym razem radosnym wyznaniem wiary, za drugim – jej potwierdzeniem.

Nagranie:

„Voices of Bach”

Albrecht Mayer obój, obój miłosny, rożek angielski
The English Concert
Trinity Baroque
Decca 2010
Dystr. Universal Music Polska