Z centrum widać najwięcej
  

KULTURA LIBERALNA > Słysząc > Boski głos demiurga

Boski głos demiurga

Aleksander Laskowski

Studio koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Piotr Beczała nagrywa swój drugi album solowy. Znajdą się na nim arie słowiańskie.

Wszystko przebiega zgodnie z planem. Orkiestra siedzi w napięciu. Czeka na sygnał dyrygenta. Ten unosi ramiona. Energicznie. Batuta miękko tnie powietrze. Wokół rozchodzi się tęskny obraz.

Szumią jodły…

Beczała rozkłada ręce w szerokim geście, sięgając po serce słuchacza.

Z góry spływa ciepłe słowo:
– Poproszę jeszcze raz. Wiolonczele przed fermatą bez diminuenda. Pan Piotr może mocniej wziąć „Oj, Halino”.
Pan Piotr zwraca oczy ku sklepieniu studia. Łączy dłonie.
Głos ma rację.

***

Wyruszam na poszukiwanie Głosu. W duszno ciasnej realizatorce potężna konsoleta. Na niej wzorzysta partytura ubarwiona notatkami. Tenor kończy właśnie kolejne podejście na szczyt arii.
– Dziękuję, mamy Jontka.
Głos wyłącza mikrofon.

Oto spełnił się mały akt stworzenia.

Nagranie:

Piotr Beczała
Polska Orkiestra Radiowa
Łukasz Borowicz dyrygent
Gabriela Blicharz i Lech Dudzik realizacja

Płyta ukaże się w 2010 roku nakładem wytwórni Orfeo.

...czy możemy prosić Cię o chwilę uwagi? Rzetelne dziennikarstwo wykonywane z pasją potrzebuje dziś wsparcia.

Dzięki pomocy Darczyńców możemy:

  • pracować nad tygodnikiem i codziennymi komentarzami, nie rezygnując z ich jakości,
  • wypełniać misję naszej Fundacji i wprowadzać do debaty publicznej nowe sposoby rozumienia świata,
  • planować naszą pracę w perspektywie kilkudziesięciu miesięcy.

Dlatego prosimy Cię serdecznie:

SKOMENTUJ

Nr 34

(34/2009)
7 września 2009

PRZECZYTAJ INNE Z TEGO NUMERU

PRZECZYTAJ INNE Z DZIAŁU

KOMENTARZE



WAŻNE TEMATY:

TEMATY TYGODNIA

drukuj